Salesforceゲストユーザは送信不能の対策

Salesforce のサイトゲストユーザは「ユーザライセンス    Guest License」ですので、送信不能の状況はあります。対応方法は以下です。

Summer '21 のリリース以降、新しく作成されたExperienceサイトでは、ゲストユーザーにサイトを作成した管理者のメールアドレスが割り当てられなくなりました。代わりに偽のメールアドレスがゲストユーザーレコードに割り当てられます。この問題に遭遇した場合は、影響を受けたサイトのゲストユーザーレコードに移動して、有効なメールアドレスでゲストユーザーのメールアドレスを更新してください。

ユーザーのメールアドレスは個人情報とみなされます。メールアドレスはゲストユーザーに割り当てられるため、メールアドレスは公開されます。認証なしで表示されても構わないメールアドレスのみ使用してください。

 

原文

help.salesforce.com

As of the Summer '21 release, newly created Experience Sites no longer assign to the guest user the email address of the administrator who created the site. A fake email address is now assigned to the guest user record. If you encounter this issue please navigate to the Guest User record for the affected site and update the Guest User email address with a valid email address. 

Please note that a user email address is considered personally identifiable information. Because the email address is assigned to the guest user, the email address is public. Please only use email addresses you are comfortable being visible without authentication. 
Knowledge Article Number

000390039